Eğitici Eğitimi Kursları Devam Ediyor

Millî Eğitim Akademisi Başkanlığı

@M_E_Akademisi

MEB & UNICEF iş birliğinde yürütülen Eğitici Eğitimi Kurslarının ikincisi Aksaray’da devam ediyor! 88 psikolojik danışman ve rehber öğretmene, öğretmenlerin iyi oluşu ve akran zorbalığıyla mücadele eğitimi veriliyor. Hedef: Daha güçlü öğretmenler, daha güvenli okullar!

First image shows a promotional graphic with the Milli Egitim Akademisi logo and text in Turkish about ongoing trainer training courses for psychological counselors and guidance teachers focusing on well-being and peer bullying, including a raised hand and group setting illustration. Second image depicts a large group of diverse professionals including men and women in formal attire standing together on a stage in a conference room with wooden paneling, Turkish flags, and a portrait on the wall. Third image is a collage of four scenes: participants seated around tables in a classroom with notebooks and a projector, another group discussion with balloons, and educators interacting in training sessions. Fourth image is another collage showing similar classroom activities with participants engaged in discussions around tables, using projectors and whiteboards in educational environments.

First image shows a promotional graphic with the Milli Egitim Akademisi logo and text in Turkish about ongoing trainer training courses for psychological counselors and guidance teachers focusing on well-being and peer bullying, including a raised hand and group setting illustration. Second image depicts a large group of diverse professionals including men and women in formal attire standing together on a stage in a conference room with wooden paneling, Turkish flags, and a portrait on the wall. Third image is a collage of four scenes: participants seated around tables in a classroom with notebooks and a projector, another group discussion with balloons, and educators interacting in training sessions. Fourth image is another collage showing similar classroom activities with participants engaged in discussions around tables, using projectors and whiteboards in educational environments.

First image shows a promotional graphic with the Milli Egitim Akademisi logo and text in Turkish about ongoing trainer training courses for psychological counselors and guidance teachers focusing on well-being and peer bullying, including a raised hand and group setting illustration. Second image depicts a large group of diverse professionals including men and women in formal attire standing together on a stage in a conference room with wooden paneling, Turkish flags, and a portrait on the wall. Third image is a collage of four scenes: participants seated around tables in a classroom with notebooks and a projector, another group discussion with balloons, and educators interacting in training sessions. Fourth image is another collage showing similar classroom activities with participants engaged in discussions around tables, using projectors and whiteboards in educational environments.

Millî Eğitim Bakanlığı ve UNICEF iş birliğiyle yürütülen proje kapsamında, 20-24 Ekim 2025 tarihlerinde Aksaray’da 88 rehber öğretmene eğitici eğitimi verilmektedir. Eğitim, öğretmenlerin iyi oluş hâlini desteklemeyi ve akran zorbalığıyla mücadele kapasitesini artırmayı amaçlamaktadır. Katılımcıların, illerinde yerel eğitimler düzenleyerek projenin yaygınlaştırılmasına katkı sunmaları beklenmektedir.

Millî Eğitim Bakanlığı ile UNICEF iş birliğinde yürütülen ve Millî Eğitim Akademisi Başkanlığı tarafından uygulanan “Öğretmenlerin İyi Oluş Hâllerinin Geliştirilmesi ve Akran Zorbalığı Konusunda Kapasitelerinin Güçlendirilmesi Projesi” kapsamında ikinci grup katılımcılara yönelik Eğitici Eğitimi Kursu, 20-24 Ekim 2025 tarihleri arasında Aksaray Eğitim ve Uygulama Merkezinde başladı.

Çeşitli üniversitelerden alanında uzman akademisyenlerin katkı sunduğu beş günlük programda Türkiye’nin farklı illerinden gelen 88 psikolojik danışman ve rehber öğretmene, dört eğitim kademesini kapsayan toplam otuzar saatlik eğitici eğitimi verilmektedir.

İlk grubun ardından düzenlenen bu ikinci eğitim programını başarıyla tamamlayan katılımcıların, görev yaptıkları illerde öğretmenlere yönelik yerel eğitimler düzenlemeleri ve bu yolla projenin yaygınlaştırılmasına katkı sunmaları öngörülmektedir.

Öğretmenlerin psikososyal güçlenmesini desteklemek ve akran zorbalığıyla mücadelede eğitim sisteminin kapasitesini artırmak amacıyla yürütülen bu proje, daha geniş bir öğretmen kitlesine ulaşarak ülke genelinde kalıcı ve bütüncül bir etki oluşturmayı hedeflemektedir.

Başa dön tuşu