Fatih Akın’ın Yeni Filmi “Amrum” Cannes Film Festivali’ndeki Prömiyerinde Büyük İlgi Gördü

Fatih Akın’ın Hark Bohm’un anılarından uyarladığı ve Diane Kruger ile Jasper Billerbeck’in başrollerini paylaştığı “Amrum”, Cannes Film Festivali’nde ayakta alkışlandı.

Bombero International

Yönetmen Fatih Akın’ın son filmi “Amrum”, 15 Mayıs’ta 78. Cannes Film Festivali’nde “Cannes Première” bölümünde dünya prömiyerini gerçekleştirdi. Film, gösterimin ardından dakikalarca ayakta alkışlanarak izleyicilerden ve eleştirmenlerden tam not aldı. Seyircilerin yoğun ilgisiyle karşılanan film, savaşın ardından bir çocuğun cennet gibi bir adada kaybettiği masumiyeti anlatırken, aynı zamanda aşırı ideolojik ebeveynler ile çocuk arasındaki karmaşık sevgi ilişkisini merkezine alıyor.

Film, 1945 yılında bombalanmış Hamburg’dan kaçan 12 yaşındaki Nanning’in, Almanya’nın kuzeyindeki Amrum Adası’na sığınmasını konu alıyor. Balık tutmayı, patates toplamayı, arıcılığı ve avlanmayı öğrenen Nanning için bu kırsal yaşam adeta bir cennet gibidir. Ancak kısa sürede, anne ve babasının Hitler’e bağlı sadık Nazi sempatizanları olduğunu öğrenmesiyle bu huzurlu dünya paramparça olur. Filmin başrollerinde Diane Kruger, Matthias Schweighöfer ve Laura Tonke yer alıyor.

Senaryosu Hark Bohm’un çocukluk anılarına dayanan film, daha sonra Fatih Akın tarafından yeniden yazıldı. Akın, filmi kabul etmesinin nedenlerinden birinin aşırı sağın Almanya’da yükselişi olduğunu vurguluyor. “Sadece bir yönetmen olarak değil, bu toplumun bir parçası olarak da Alman ruhumu savunmam gerekiyor.” diyen Akın, özgürlüklerin tehdit altında olduğu bir dönemde hikâye anlatmanın önemine dikkat çekiyor.

Filmde politik olarak rahatsız edici olabilecek detaylara rağmen, Akın’ın asıl odaklandığı şey anne ile çocuk arasındaki sevgi bağı. “Annesi bir Nazi olabilir ama çocuk onu seviyor. O anne de çocuğunu seviyor. Ben Nazilere empati kurdurtmaya çalışmıyorum ama bu sevgiyi anlatmazsam, elimde bir film olmazdı.” diyen yönetmen, hikâyeyi insan ruhunun çelişkileri üzerine kuruyor.

“Amrum”, yalnızca dramatik derinliğiyle değil, aynı zamanda sinematografik referanslarıyla da dikkat çekiyor. Akın, görsel anlamda Vittorio De Sica’nın “Bisiklet Hırsızları” ve “Shoeshine” filmlerinden, tematik olarak ise John Milton’un “Paradise Lost” şiirinden ilham aldığını belirtiyor.

Cannes’daki büyük ilgiden sonra, “Amrum”un 2025 Eylül’ünde Almanya’da vizyona girmesi bekleniyor. Film, yılın en güçlü Avrupa yapımlarından biri olarak şimdiden konuşulmaya başlandı. Cineuropa, filmi “duygusal ve görsel olarak etkileyici bir hikaye” olarak nitelendirirken, TheWrap ise “basitliğin gücünü kullanarak izleyiciyi derinden etkileyen nadir bir film” olarak tanımladı.

Akın şu sıralar, Türkiye’den ayrılmak zorunda kalan sanatçılardan biri olan Gaye Su Akyol’u odağına alan belgesel projesi “Anatolian Dragon” ve “Rheingold” sonrası sinema salonlarına çektiği kitleye yönelik romantik suç hikâyesi “Ghosts” üzerinde de çalışıyor. Görünen o ki, Fatih Akın’ın sineması sadece geçmişi anlatmakla kalmıyor, bugünü ve geleceği de yeniden şekillendiriyor.

Başa dön tuşu
gates of olympus